maandag, januari 14, 2008

De zin van ribben en de onzin van solden

Ik heb verschillende dingen te vertellen vandaag, dus zal ik maar beginnen bij het begin. Het begin van vandaag was om 5.20u. Zo vroeg? Neen, normaal sta ik zo vroeg niet op, zelfs niet voor een examen. Technisch gezien ben ik ook niet opgestaan om zo laat...
Het ging zo:
Ik werd wakker denkende dat mijn wekker al afgegaan was, maar alweer uitgevallen was. Ik keek om te zien hoe laat het was. Ik zag: 9.20u. (Ik kom zoiets wel vaker tegen, ik ben lichtjes blind weet je wel) Een belangrijk detail is echter dat ik deze ochtend om 9u examen had. Je kan je dan vast wel inbeelden hoe ik me voelde wanneer ik dacht dat het 9.20u was en ik nog in mijn bed lag. Ik stak mijn licht aan en keek beter en zag toen tot mijn immense opluchting dat het 5.20u was. Ik floepte het licht weer uit en plofte weer neer. Dit alles gebeurde in een korte flits, maar ik moet zeggen dat mijn hartritme zeker ver... miljoend of zo was. Het duurde dan ook wel zo'n tien minuten voor mijn hart weer in zijn normale ritme klopte.

Vandaag heb ik dus het nut van ribben ontdekt. Ze dienen om je hart in je lijf te houden wanneer je echt wel extra ongelooflijk verschiet en panikeert.

Verder heb ik me vandaag herinnerd waarom ik een hekel heb aan solden.
Ten eerste is het dan meestal druk en daar kan ik niet tegen. Maar dat was het probleem niet, want vandaag was het niet bijzonder druk. Dat is meestal zo als je midden in de week naar 't stad gaat en de solden al een tijd bezig zijn.
In de solden hangen ten tweede niet zo heel veel kleren die ik mooi vind. (die hangen meestal in de nieuwe collectie)
Ten derde, als ik dan eenmaal kleren heb zien hangen die ik mooi vind, dan hangen ze niet in mijn maat. (ik zou zowaar meer chocolade moeten eten ;-) )
Ten vierde, als ik dan uiteindelijk kleren vind die me aanstaan en in mijn maat te vinden zijn, dan passen ze niet. (vast ook de reden waarom ze daar nog hangen)
Dus na een middagje winkelen heb ik welgeteld 1,5 euro uitgegeven aan snoepjes om mezelf te troosten.

Ik weet dus weer waarom ik normaal de solden mijd. Maar niet dat mijn middag nu om zeep was hoor. Een namiddag gezellig kletsen en niet hoeven studeren, is in deze tijd van het jaar een zeldzaam goed en ik ben daar ongelooflijk dankbaar voor!

Geen opmerkingen: