zaterdag, september 23, 2006

een zaterdagje

Dagdag,

Voor al wie geïnteresseerd is in een zaterdagje gegrepen uit het leventje van een alledaagse Gentse studente:

Het begint allemaal met een wekker die afloopt om tien voor acht. Veerle wordt moeizaam wakker en bemerkt dat ze enkele muggebeten rijker is. Na het nieuws, een ontbijtje met een deel van de krant (een weekendkrant is veel te dik om op een half uurtje uit te lezen) zit ze alweer op haar fiets naar school. Een half uurtje (alle eigenlijk 25 minuten, maar over die 5 minuten spreken we niet) fietsen later, komt ze toe aan de unief voor een onderzoekje. (Dat trouwens goed mee viel, want de kindjes werkten hard en goed mee, zonder veel morren en waren super content met een voor hen onverwachte beloning van 10 euro.)
Na het onderzoekje vertrekt Veerle weer met haar fietsje naar huis. Heel de weg druppelt het, zo'n regen waar je net niet nat van wordt enkel zo heel wakkig. Het weer ziet er ook maar somber uit, het zonnetje van gisteren is compleet verstopt. Ach ja... je kan het niet beter benoemen dan typisch Belgisch weer.
Thuis wacht Veerle een lekkere boterhammetjes lunch en dan kan een echte zaterdag van rustig niet veel doen beginnen. Alle, niet veel... t is te zeggen... niet veel voor school of stage, maar juist dansles!

Zozo... nu zijn jullie weer helemaal mee met een doodgewone zaterdag... Zo zie je maar, er is niet altijd veel te beleven. Maar dat komt mss nog wel.

Zo heb ik kunnen merken dat september een maand is vol verjaardagsfeestjes. Het mijne niet uitgezonderd. Ik vraag me enkel nog af vanwaar ik in hemelsnaam de tijd ga halen om een taart te bakken, zo ergens tussen mijn stage door. Ik hou jullie op de hoogte!
(oh ja, voor moesten diegenen in het buitenland geld en tijd teveel hebben, je mag altijd afkomen naar Heist op (hoogstwaarschijnlijk) zaterdag 30 september.)

Knuffel!

Geen opmerkingen: