vrijdag, december 22, 2006

examen MEOII

Vandaag om 13uur heb ik mijn eerste examen. Je denkt nu vast: 'hoe kan dat nu? een examen in de inhaalweek? mag dat wel?'
Awel... ze hebben daar iets op gevonden: Ten eerste heet het examen niet examen, maar praktische proef. Ten tweede staat het examen (praktische proef) maar op 20 punten van de 50.
Dus bij deze mogen ze op die manier wel een examen geven in de inhaalweek.

Eigenlijk zou ik nu moeten herhalen voor dat examen. Maar ik heb al mijn oefeningen gemaakt, uitleg gegeven aan mijn klasgenootjes en heel erg hard gewerkt bij het groepswerk van dit vak, zodat ik mijn cursus al beu ben en er niet meer naar wil kijken tot op het examen zelf. Het is namelijk een open boek examen.

Het examen begint dus om 13uur en duurt tot 16uur. Dat zijn 3 hele uren examen. Je kan nu denken dat dat tijd genoeg is, maar blijkbaar is dat niet zo. Ik kan natuurlijk niet uit ervaring spreken, al moet ik zeggen dat het examen vorig jaar ook maar nipt was. Maar ik heb uit vele bronnen die hun examen al gemaakt hebben gehoord dat het een race tegen de tijd is en dat er van overlezen zelfs geen sprake is.
Ik zal dus de juiste getalletjes van mijn computerscherm moeten overschrijven en dat in een sneltempo. Aiai, dat laat veel ruimte voor vergissingen.
De volgende vrees die me nu nerveus aan het maken is, gaat over de programma's die we voor die praktische proef moeten gebruiken. Ze zijn genaamd: spss en amos. Beide zijn wel cool hoor, maar ook irritant. Ze lopen soms vast en al of doen niet wat ze moeten doen. Als je een oefening aan het maken bent, is dat gewoon irritant. Als je een examen aan het maken bent onder extreme tijdsdruk is dat een ramp!

Soit... ik zal maar eens diep in en uit ademen en nog eens kijken in mijn cursus of ik alles wel goed weet staan.

2 opmerkingen:

josefine zei

alsnog- SUCCES! (met terugwerkende kracht in de tijd - werkt soms)
hopelijk is het goed gegaan en besloten snoodaards spss en amos mee te werken.
:-)

Jolien zei

(hoe) is het gegaan???