woensdag, mei 23, 2007

Presentatie

Vandaag heb ik iets te vertellen over school. Wat natuurlijk niet zo uit de lucht komt vallen aangezien het deze week inhaalweek is en volgende week officieel de examenperiode nog maar eens begint.

Ik had dit jaar, naast vele andere taken, een taak van Disability Studies en als onderwerp hadden we met enkelen 'Deaf Studies' gekozen. Voor deze taak moesten we ons nogmaals opsplitsen in groepjes en een documentaire maken. Jaja, met zelf filmen en monteren en al!
We filmden in een BuSo type 7 --> dus een buitengewoon secundair onderwijs voor jongeren met een auditieve beperking.

Het is na veel werk! Zowel qua literatuur, filmuren en montage-uren. Maar ik moet zeggen dat ik dat monteren (want dat deed ik samen met een medestudente) eigenlijk wel leuk vond. Het enige nadeel toch wel, was dat na een hele dag monteren je echt wel schele koppijn hebt. Verder deed de computer af en toe heel erg lastig, maar blijkbaar gebeurd dat wel vaker bij gloednieuwe computers...

Anyway, vandaag moesten we dus aan de andere twee groepjes onze documentaire tonen en dan kritisch bespreken aan de hand van literatuur. Heel die presentatie (van alle drie de groepjes) duurde van half tien tot half twee. Jeetje, dat was een uitputtingsslag.
Maar de prof was uiterst content en zeer positief in zijn feedback. Dus dat maakt alles heel erg de moeite waard!
En bij deze mocht ik vandaag op mijn 'to do'-lijstje weer eens iets doorstrepen! Joehoe!

Trouwens, nog een kleine opmerking. Ik kan jullie de DVD niet laten zien, want deze is aan de school gegeven en kopies hebben we niet, zoals afgesproken met de school en de ouders. Onze prof vond het zelfs jammer dat hij ons dat had doen beloven, want hij wilde ze wel verder voor didactische doeleinden gebruiken. (Dat zegt wel iets over hoe tevreden hij was, he!)

1 opmerking:

floris zei

geen copie...Nooooo!
*snik