vrijdag, februari 01, 2008

Het gevoel tegen jezelf te praten

De laatste dagen krijg ik meer en meer het gevoel dat ik tegen mezelf aan het praten ben, tegen een muur zou ook nog kunnen. Maar als ik moest kiezen, zou ik nog liever tegen mezelf praten, dan tegen een muur, hoe fantastisch die muur ook zou mogen zijn. Vandaar dus mijn gevoel dat ik tegen mezelf aan het praten ben en niet tegen een muur. Nu kan je je afvragen vanwaar ik dat gevoel haal? Loop ik nu hele dagen luidop tegen mezelf te murmelen?
Neen... wees gerust zo zit het niet in elkaar. Volgens mij vindt iemand die hele dagen in zichzelf loopt te murmelen dat lang niet zo storend als ik het gevoel tegen mezelf aan het praten te zijn, vind.
Maar nu terug naar de vraag waar ik dat gevoel heb opgedaan... Wel, dat gevoel heb ik op deze blog opgedaan. Ik vind het namelijk fantastisch leuk om bedenkingen te posten op deze blog. Het enige nadeel is dat ik er geen idee van heb of mijn bedenkingen wel gelezen worden. Dus voelt het alsof ik gewoon tegen mezelf aan het vertellen ben over wat ik nu weer bedacht heb.

The last time I checked (dat klinkt gewoon het best in het Engels), was tegen jezelf praten toch wel een teken dat er iets psychisch niet in orde met je was. Dus begin ik nu naast het gevoel dat ik tegen mezelf aan het praten ben, een gevoel te krijgen dat ik toch wel een beetje zot moet zijn om dit posten vol te houden, als toch niemand het leest. Ik vind een beetje zot zijn op zich heus niet erg, maar het enige probleem is dat ik van dat gevoel dat ik tegen mezelf aan het praten ben af wil.

Ik zal dus strategieën moeten bedenken om van dit gevoel af te raken. Een eerste stap is al deze post. Omdat deze post nu eenmaal niet de bedoeling heeft om aan mezelf duidelijk te maken welk gevoel ik niet leuk vind, want dat weet ik al. Deze post heeft de bedoeling om mensen die deze post lezen aan te sporen een commentaartje achter te laten, zodat ik weet dat ik niet tegen mezelf aan het praten ben en me dus al iets minder zotjes zal vinden.
De volgende stap heb ik nog niet echt bedacht. Misschien zal ik opnieuw een heuse reclameactie moeten opstarten, maar dat voelt zo opdringerig. Ach... ik zal er nog eens goed over nadenken, misschien kom ik wel op een ludieke actie. Wat ik wel al weet, is dat subtiele reclameacties zoals een signatuur onder je e-mail, een tekstje bij je msn-nickname en een sticky post op je facebookprofiel niet helpen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Je had het waarschijnlijk niet gedacht, maar ik kom regelmatig eens kijken of je nog enkele van je bedenksels hebt gepost! Voornamelijk omdat ik het aangename lectuur vind, maar ook omdat je verdacht vaak goed weet te verwoorden wat ik denk/meemaak. Aangezien ik het niet beter kan, laat ik het posten van onzinnige reacties dan ook achterwege.
Maar bij deze dan toch een uitzondering, om je te laten weten dat je niet enkel tegen jezelf praat ;-)

Groetjes van een ex-kampgenoot!XXX

Veerle zei

Wat leuk! Ik had inderdaad niet verwacht dat je mijn blog zou lezen, maar ik vind het een uitermate leuke verrassing!
Mijn humeur is gelijk even zonnig als het weer, nu ik weet dat ik niet tegen mezelf aan het praten ben. ;-)
Bij deze nog veel leesplezier!

Vrolijke groetjes!

Jolien zei

Veerle!
Misschien niet helemaal logisch, maar deze post vond ik enorm grappig! Vooreerst is het op en top Veerle. Ten tweede is het in die eenvoudige, subtiele stijl van je geschreven, die altijd een vleugje zelfironie herbergt (ergens in een onopgemerkt hoekje). Maar dan lijkt het ook nog eens toe te werken naar die climax die zowel een komische als tragische boodschap geeft.

Maar om to the point te komen, Veerle, ik lees je blog.
Alleen niet altijd direct.

floris zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
floris zei

Hey Veerle, ik lees ook af en toe je blog, maar net zoals emilie ben ik een eerder subtiele surfer die niet overal zijn kenmerk nalaat.
Je zou kunnen een scripte in je blog zetten met een bezoekerteller, dat is al een goed begin om te zien of er mensen langs komen.
Anyway, keep up te good work!
knuffel
Floris

Anoniem zei

veel geleerd