donderdag, april 10, 2008

Spam

Je zou het misschien zo direct niet zeggen, maar mijn blog wordt gespamd. Vreselijk vind ik dat!
Op zich is het allemaal zo erg nog niet hoor. Af en toe verschijnt er gewoon een commentaar op mijn blog met reclame voor virusscanners geloof ik. Zo immens goed heb ik het nog niet bekeken.
Het blijft voorlopig bij deze ene spamsoort, dus in die zin is het wel nog beperkt. Maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds vreselijk vind.

Ik vind het vooral vreselijk teleurstellend. In die zin heb ik op zich niet zoveel last van de spam, die verwijder ik gewoon. Ik heb vooral last van de teleurstelling die deze spam veroorzaakt. Ik zal het even uitleggen. Zoals je wel al weet, krijg ik heel graag reacties op mijn posts. Dit omdat ik niet graag het gevoel krijg tegen mezelf te praten, zoals ik vroeger al uitlegde. Ik leef dus altijd op als een reactie op een van mijn posts verschijnt en dan ga ik vol enthousiasme kijken. Je kan je dan vast de teleurstelling die ik op dat moment voel, wanneer het spam is, wel voorstellen.

Nu hopen dat die spammer na een tijdje vergeet dat deze blog bestaat en dat mensen met echte reacties niet vergeten dat deze blog bestaat.
We shall see...

2 opmerkingen:

Jolien zei

Lap, daar heb je het weer zitten. Ik weet echter niet of het naar antivirusprogramma's lijkt, want op de link klikken ben ik niet van plan. Maar je kunt die wel wissen zeker, Veerle? Op mijn blog zijn ze gelukkig nog niet opgedoken.

Hout vasthouden.

Veerle zei

Dagdag,
Ik heb er de eerste keer uit nieuwgierigheid op geklikt, maar er kwam toen een of andere boodschap op mijn scherm die ik heb weggeklikt. Ik zou niet aanraden om er op te klikken. ('t is volgens mijn virusscan geen direct virus, maar je weet natuurlijk maar nooit)

En ik kan die spamberichtjes inderdaad verwijderen. Maar dit liet ik er gewoon even op staan, vanwege de ironie. Zeg nu zelf, wat is er lachwekkender dan een klachtbericht over spam, waarop gespamd wordt...?