donderdag, oktober 12, 2006

Inspiratie gezocht...

Deze week had ik een weekje 'verslagschrijven' gepland. Ik zit dan ook het gros van de dag met mijn ogen op mijn computerscherm gericht en mijn vingertjes op het toetsenbord. Dit 'verlagschrijven' is echter moeilijker gebleken dan ik gehoopt had. (alhoewel ik wel ervaring genoeg heb met 'verslagschrijven' om te weten dat mijn hoop toch utopisch was)
Ik schrijf nu dus niet in teleurstelling omdat mijn verslag maar niet vooruit gaat, dit levert namelijk niks op. Ik ben in tegenstelling blij met elke letter, woord, zin en pagina die ik schrijf. Ik schrijf momenteel wel een los fladderend klad, wat wil zeggen dat er bij vele stukken nog meer tekst bij moet, er veel geherfraseerd moet worden en sommige stukken gewoonweg voor de prullemand zullen zijn.
Soit, is het zo niet dat de beste werken geschreven worden?

Ik heb echter gemerkt dat het 'verslagschrijven' niet alleen moelijk is op zichzelf, maar dat ik ook kamp met een tekort aan inspiratie en dat maakt 'verslagschrijven' toch wel extra moeilijk.

Hoe weet ik dat ik inspiratietekort heb?
Awel, ik kan dat merken aan vele tekenen. Zo kan ik bijna niet meer inslapen (wat heel veel met inspiratie te maken heeft). Ook heb ik een inspiratieloos humeur. Dat is echt moeilijk uit te leggen. Maar er zijn zo van die momenten dat een mens zich echt geïnspireerd voelt, dan komen er de zotste en leukste ideeën uit je hoofd spruiten en voel je je vrolijk en heb je zin om wel honderden dingen uit te voeren. Momenteel heb ik dat dus niet. Ik kan me maar niet tot zo'n dingen aanzetten, wegens een gebrek aan inspiratie dus. Nog een punt waarop ik het merk is mijn moeite om verjaardagscadeautjes te bedenken. En aangezien er redelijk wat mensen verjaren of verjaart zijn, wordt het wel een beetje erg vervelend, zo inspiratieloos zijn.
En als laatste wil ik gewoon melden dat inspiratieloos leven gewoon niet zo amusant is.

Vandaar, niet alleen voor mijn verslag maar eigenlijk voor mijn hele levensplezier (en mijn nachtrust) zou ik graag mijn inspiratie terugvinden. Als iemand ze gezien heeft, zeg dan dat het spelletje lang genoeg geduurd heeft en dat ze thuis verwacht wordt! (oh ja, mijn inspiratie kan best koppig zijn, dus je mag ze heel streng toespreken)

Alvast bedankt aan alle zoekenden
(en moesten jullie ooit iets kwijt zijn, laat me maar weten)

1 opmerking:

josefine zei

hey veerle! de link tussen wel/niet kunnen inslapen en inspiratie blijft me intrigeren. ik heb er nu al vijf minuten over nagedacht, maar ben er nog steeds niet uit. eerst en vooral: geniaal! je hebt gelijk, er bestaat een link! inspiratie helpt bij het inslapen; soms! want soms leidt inspiratie onder de vorm van een malend hoofd (zowel als het zeer positieve als zeer negatieve gedachtenstromen produceert) ook tot slapeloosheid. zo momenten waarop je suffe televisie moet kijken om weer terug te keren naar een normale toestand in dewelke je zou in slaap kunnen geraken. hmmm. maar het is waar dat in tijden dat je gezonde dosisen inspiratie hebt het echt uitkijken is naar de nacht en je dromen. ik ga er vanavond eens extra op letten. inspiratie wordt in deze grote stad redelijk gestimuleerd, en het is eeuwen geleden dat ik zo graag sliep (maar dan durf ik dat ook niet helemaal toeschrijven aan de inspiratie want het tekort aan slaap op andere nachten) ik ga bijna beginnen met het opstellen van een statistisch model hier. gauw afsluiten. dag veerle. succes met de zoektocht... misschien moet je je gewoon laten overvallen.