donderdag, oktober 12, 2006

mijn eerste les van dit academiejaar

Vandaag had ik dus mijn eerste les van dit academiejaar. Alle, in feite klopt dat niet helemaal, want het is een vak waarvan ik de eerste twee lessen al gemist heb, maar het is dus de eerste keer dat ik geweest ben. Het is een vak voor de AILO dat ik tevens als keuzevak gepakt heb, zodanig dat ik mezelf niet te veel belast dit jaar. (want mijn stage heeft en zal nog veel van mij vragen en mijn scriptie wordt dit jaar ook een grote bezigheid)

Soit, de les zelf was best ok hoor. 't Deed wel vreemd om nog eens in de les te zitten. We waren met z'n heel weinig, blijkbaar volgen er niet zoveel mensen: 'vakdidactiek theorie: orthopedagogische en sociaal agogische vakken'

Gelukkig was Helena er en zag ik nog eens een vriendinnetje terug. Dat is altijd prettig.
Gelukkig ook dat zij de vorige twee lessen wel kon gaan en ze zo vriendelijk was om mij haar nota's te lenen zodat ik die kan kopiëren. Tof he!

Anyway, de les ging over attitudes van leerkrachten en hoe je concreet kan zien dat iemand die attitude heeft. Best interessant, zeker omdat we het zelf moesten invullen en bespreken in groepjes en met de hele groep en zo. Ik ben normaal niet zo'n mega fan van interactie in de les omdat ik dat altijd zo vervelend vindt om te moeten praten voor een grote groep. Maar nu was het niet zo'n grote groep en je moest ook niet echt iets zeggen, maar af en toe als ik iets echt wilde zeggen heb ik het wel gedaan. Normaal is dat niet zo'n groot probleem meer voor mij, maar met wat ik de laatste tijd heb meegemaakt, is dat weer een iets grotere moeilijkheid geworden. Maar alles ging dus goed en het was zelfs naast saai ook een beetje interessant. Dus ik ben trots op mezelf!

Verder mag je me altijd contacteren als je meer wilt weten over de benodigde attitudes voor leerkrachten. (dat zijn trouwens attitudes die de leerlingen ook moeten ontwikkelen, maar ja, een leerkracht moet voorleven wat hij/zij verwacht van zijn leerlingen)

Oh ja, nog 1 klein dingetje. Heeft er al iemand een glimp opgevangen van mijn inspiratie? (je mag haar ook omkopen, maar niet met zoetigheid, neem liever een stuk fruit, da's gezonder. En ja... ik heb nu eenmaal altijd een gezonde portie inspiratie gehad)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weiger overigens te aanvaarden dat Ailo vakken saai kunnen zijn.

Eerst wil ik opmerken dat hier zich in de buurt geen inspiratie heeft vertoond de laatste 2 jaar. Sorry daarvoor.

het is natuurlijk leuk om met weinig in een les te zitten, dan is het gezelliger, de drempel is lager en je gaat actiever meewerken.

Om te beginnen wil ik graag waarschuwen dat de volgerde van mijn 'comment' waarschijnlijk hopelijk in het honderd zal lopen. Ik steek het graag op die Poolse pc's hier.

vriendelijke groetjes!

Anoniem zei

Ik weiger overigens te aanvaarden dat Ailo vakken saai kunnen zijn.

Eerst wil ik opmerken dat hier zich in de buurt geen inspiratie heeft vertoond de laatste 2 jaar. Sorry daarvoor.

het is natuurlijk leuk om met weinig in een les te zitten, dan is het gezelliger, de drempel is lager en je gaat actiever meewerken.

Om te beginnen wil ik graag waarschuwen dat de volgerde van mijn 'comment' waarschijnlijk hopelijk in het honderd zal lopen. Ik steek het graag op die Poolse pc's hier.

vriendelijke groetjes!